Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Een aantal vragen

Aanbevolen Bericht

Ik ben momenteel bezig met het aanpassen van een map (voor eigen gebruik, voor vaste streamgroep). Het betreft de NF_Marsch 2.7 van Daniel, ik ben absoluut niet van plan om deze map uit te gaan geven op internet sites, alleen gebruik voor een klein en vast groepje "vrienden".

Ik zou graan nog wat dingen willen veranderen in de map... alleen ben ik daar tot op heden nog niet echt een held in. 

Vraag 1;

In de map zit een "klaerwerk", deze zorgt ervoor dat het van de geleverde vloeibare mest, compost wordt gemaakt. Als extra bijproduct krijg je er water bij. Nu ben ik daar niet helemaal tevreden over en zou ik graag willen dat de uitgave verandert wordt. Of dit hetzelfde geldt voor Digestaat, heb ik eigenlijk nog nooit getest... maar goed, dat is evt voor latere zorg. Omdat ik op vorige fora (niet hier) vragen heb gesteld omtrent het willen maken of aanpassen van mods of mappen... heb ik nooit echt veel reacties op gehad. Ik wil het ook zelf graag leren, maar daarbij heb ik wat hulp nodig in de vorm van uitleg en dat ik vragen kan en mag stellen, als ik er niet uit kom.

Vraag 2;

In dezelfde map als bij vraag 1 wil ik ook nog minimaal 2 verschillende triggers plaatsen. Nu heb ik gebouwen in de map gezet, zonder functie, maar ik wil het dus zo voor elkaar krijgen dat ik bij deze gebouwen, dingen kan verkopen. De triggers moeten er dus voor zorgen dat ik stro, haver en water kan verkopen op plek 1 en op plek 2 moet het zo zijn dat ik daar pallets met papier kan verkopen. Ik ben nu een beetje aan het dupliceren geweest van een bestaande trigger, maar dan krijg ik errors. Ook het verschuiven van een trigger en die proberen aan te passen, geeft mij errors. Errors, daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.

Vraag 3;

Ik heb het voor elkaar gekregen om een fabriek in te voegen en werkend te krijgen (daar had ik laatst een topic over gestart hier op het forum)... deze functioneert prima... alleen nu is het zo dat ik een plaatsbare verkoophal (mod) moet gebruiken om de spullen, die ik geproduceerd heb... te verkopen. Ik zou graag willen dat ik dit bij een bestaande trigger zou kunnen verkopen. Op die manier komt het ook goed in de overzicht lijst te staan waar je alles kunt zien qua prijs. Hier ben ik zelf nog niet mee bezig gegaan, dat staat voor vandaag in ieder geval op de planning.

Ik hoop bij vraag 1 en 2 hulp te krijgen en als er iemand is die me dit wil leren... dan zou ik dat helemaal perfect vinden. Ik wil graag zelf dingen leren en proberen... aangezien ik dat dan voor mezelf kan onthouden. Mocht vraag 3 me niet zelf lukken, zal ik proberen dat hier ook nog aan te geven... maar vraag 1 en 2 zijn voor nu het belangrijkste.

[BEWERKT]

Vraag 3 is mij gelukt!! Daar heb ik dus geen hulp meer bij nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 45
  • Created
  • Laatste antwoord
  • 2 weeks later...

lijkt me dat de trigger index een unieke naam nodig heeft,  maar bekijk eerst eens een sell point voor bv hooi in de editor kijk naar de namen , vervolgens ga je de

aanverwante bestanden als map.xml en mod.desc  bekijken en op zoek naar de zelfde  index naam en zie daar wat er voor nodig is om dergelijk verkoop punt  te plaatsen

vervolgens zou ik kopieren , nieuwe unieke naam maken en de aanverwante files bij werken en testen maar ??

Onderzoek naar hoe bestaande dingen werken leren je meestal best veel over hoe je iets zou moeten doen,  unieke indexen zijn altijd belangrijk :)

hoop dat deze informatie van een leek  je iets verder helpt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een bestaande trigger (zo'n doorzichtig rechthoekig ding) gedupliceerd uit de map waar ik in bezig ben om dingen in aan te passen naar mijn/onze smaak/stijl (dingen even wat verplaatsen zodat je net even wat meer ruimte hebt voor het draaien van je voertuig of een stuk grasveld inruilen voor een toevoeging van iets waar vraag naar is) en daarnaast heb ik de gehele map nu ook in het Nederlands gemaakt/vertaalt. Maar goed.. ik heb dus een trigger gedupliceerd en op de plaats neer gelegd, waar ik het wil hebben. Heb in Giants de naam van de trigger aangepast.

Ik wil eigenlijk heel erg graag een verkoop maken voor alleen pallet papier, dit wil ik omdat ik in de gehele map maar 2 plaatsen heb (sinds de nieuwe update uit is van afgelopen vrijdag, daarvoor had ik maar 1 plaats in de map), waar ik papier kan verkopen. Papier is een weinig gebruikt iets in de NF_Marsch, het wordt alleen gebruikt bij de zuivelfabriek en voor de rest kun je het alleen maar verkopen. Ik wil dus nog zelf een verkoop punt creëren om nog ergens papier te kunnen verkopen.

Daarnaast wil ik in diezelfde NF_Marsch nog even op de zuiveringsinstallatie een kleinigheidje veranderen. In de map zijn er 3 punten waar je compost kunt maken, dat zijn de compost master, de zuiveringsinstallatie (maakt van vloeibare mest => compost en water) en bij de raffinage (maakt van koolzaad => brandstof en compost en maakt van zonnebloemen => zonnebloem olie en compost). Compost is dus in overvloed te produceren op de map en daarom wil ik de compost op de zuiveringsinstallatie vervangen door mest.

Ik hoop dat er iemand is die zin en tijd heeft om mij bij deze 2 vragen te willen helpen, me uit te leggen hoe ik wat moet doen. Ik heb discord, ik heb teamviewer 12 dus ik hoop dat er iemand is die me dit voor wil doen en uit wil leggen. Ik wil dit soort dingen graag leren, ik heb alleen mensen nodig die me dit kunnen uitleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.