Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Mapjes voor mods FS17

Menno

Aanbevolen Bericht

Hallo iedereen,

ik ben nu even mn modfolder aan het opschonen en bedacht me dat ik de mods wel in mapjes kon zetten. Helaas, zoals ik al had verwacht, ziet de game de mods niet als ik in de modfolder mapjes maak met mods. Is er een manier om dit wel te laten werken? Ik speel het spel via cdrom en heb windows 8.1, als dit uitmaakt.

Mvg,

Menno

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

afhankelijk van het niveau van sorteren dat je wil zijn er enkele manieren

voor de leken in computergebruik = GEBRUIK EEN MODMANAGER :P

voor de iets handigeren =

- handmatig de gamesettings. xml   wijzigen  ( bv 1 voor iedere map dat je speelt )

voorbeeld =  V8Z509w.png

dan is het enkel maar een kwestie van naam wijzigen of overkopieren ( en aangezien ik lui ben, doe ik dit via eigen programma natuurlijk :P )

WupHNd3.png

dus bij mij is het maar een kwestie van een knop te drukken en alles verzet zich

-----------------   nu je eigenlijke probleem -> let op dit vereist wel kennis ----------------

in windows zit een functie in om mappen/files op te roepen/definieren terwijl die eigenlijk op een hele andere plaats zitten.   Beste voorbeeld is het alomgekende mijn documenten. Alhoewel deze een root object lijkt, zit deze eigenlijk onder  /users/bladieblabla/

Het commando om files te linken ( dus geen snelkoppelink, maar een eigenlijke verwijzing naar de file / directory ) noemt MKLINK en is enkel uitvoerbaar in commando prompt.   Best even opzoeken voor je ermee aan de slag gaat, het kan gevaarlijk zijn als je je enorm vergist.  ( en je hebt admin rechten ook nodig om links te maken )

een voorbeeld van bij mij is =

ik gebruik dus een folder genaamd core mods en daar werp ik alles in dat ik in iedere map gebruik,  let VOORAL op de bestandsgrootte van de items in deze map

hwChgZh.png

(snipper shot )

nu ga ik een folder van een spelmap openen en dezelfde files tonen, en deze zitten allemaal via mklink verwezen naar die andere folder

9Z9BWQ5.png

zoals je merkt, lijk het op een snelkoppeling, maar dat zijn ze niet, het is een doorverwijzing naar de eigenlijk locatie van mijn bestanden +++ de bestandsgroote is steeds 0 kb, en als ik het bronbestand aanpas, wordt steeds de correcte versie gebruikt ;)

ik denk dat het laatste is wat je zoekt ;)   wat je wel moet doen is ergens een tekstbestandje aanmaken en daar de commando lines in opslagen, dan is het maar een kwestie van c&p te doen op de commando line en alles is netjes aangemaakt

1 minuut later toegevoegd
9 minuten geleden zei Richard:

Je kunt maar 1 actieve mod folder hebben, onder de naam ''mods''. Je kunt dus de mods die je niet gebruikt in een folder zetten en die noem je dan ''modsoverig'' en als je de mappen wilt wisselen dan hernoem je de folders weer.

@Richardje kan dit wel :P   maar niet via FS :P ( uitleg staat hoger )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er in eerste instantie ingewikkeld uit. :wacko:

Dus jij hebt weer een mapje (bijvoorbeeld) "Lossberg mods" waarin alle mods staan die jij gebruikt in Lossberg, in de map "mods". Met een of andere doorverwijzing worden de bestanden in "Lossberg mods" teruggestuurd naar "mods" als ik het goed begrijp? 

Zo heb je ze dus wel allemaal in mapjes, maar staan ze toch allemaal op magische wijze in de map "mods"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

yep, en die magische wijze noemt  MKLINK , standaard windows commando

qipmXNW.png

@menno,   let wel op dat dit een eenvoudig commando is, maar aangezien je het in admin mode moet uitvoeren en in command prompt,  wees er ZEKER van dat je geen fouten maakt,  er is geen weg terug als het te laat is, en zeker niet als je met kernbestanden van windows begint te schuiven ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het veel werk om te doen en ook echt lastig?

Ik heb wel laatst op school gewerkt met een Raspberry Pi, ook met prompt, dus daar ben ik (denk ik) wel een beetje bekend mee.

Zo'n hoge prioriteit heeft het namelijk ook niet, maar 't is leuk als het makkelijk kon. 

Misschien ook wel een leuk idee om dit als Tutorial hier op NLD-Farmers te doen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

@Menno,  eenmaal je een tekst file hebt is het simpel c&p werk ;)

en voor dat tutorial gedeelte, ga ik niet doen, en voor deze simpele reden.   Je hebt kennis van zake nodig en iedere idi*** dat die tutorial verkeerd gaat doen gaat komen zagen dat het niet werkt en/of dat hun pc naar de **** is.    Er is een reden dat dit commando onder ADMIN + commando prompt staat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het MKLINK gebeuren eigenlijk niet helemaal zitten.

Is het niet mogelijk om bestanden zelf op volgorde te zetten? Dan kan ik boven een bepaald deel dmv een mapje de groep een naam geven.

Voorbeeld: (dit is de modfolder)

Spoiler

"Mappen" (lege map)

Lossberg

Ebsdorfer Heide

Green River 

Oregon Springs

"Overig" (lege map)

GPS

Realclock

4realmodule 1

Compass

Follow me

"Trekkers" (lege map)

John Deere 6320

New Holland T6.155

Case International 1455XL

Fendt Vario 1050

Ik houd van overzicht. :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

nee, het is zoals Richard al heeft vermeld, je kan enkel met FS 1 folder inladen en that's it.  ( even moeilijke zin zetten :P )   Het spel kan niet in een submap van een submap zoeken, omdat er in de basis submap geen moddesc.xml staat met de verwijzing[en] naar hoger liggende submappen.

Er is wel een manier dat ik kan bedenken dat je overzicht gaat geven,  maar het is enorm onlogisch om te doen en zeker niet optimaal,  dat is eigenlijk in je mods folder een submap aanmaken,    bv   mods/meest_gebruikt     en dan in mods/meest_gebruikt een moddesc maken dat naar ALLE submaps van die map gaat verwijzen, maar dan ga je alle L10N en vehicle definieties van lager gelegen moddesc.xml ook moeten gebruiken.   Veel geknoei voor niets want je verliest direct alle mogelijkheden van updates en je moet alles manueel in het oog houden qua correctheid en comptabiliteit

Wil je netheid bestaan er maar enkele opties,  een Modmanager of optie 2,  er niet op letten :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.