Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Naam.XML


Jamie

Aanbevolen Bericht

Ik was bezig met een truckje om te zetten van 13 -> 15, en ik wou beginnen aan de naam.XML , maar toen moest dat ik veranderen van " vehicle type " 

 

Hier de juiste naam in de spoiler 

Spoiler

<vehicle type="vario">

 

Maar nu was ik dan dus de [TUT] van Jasper aan het volgen en dan moest dan staat er bij Jasper <vehicle type="tractor"> , en moest dat veranderd worden naar <vehicle type="implement"> , voorbeeld in de spoiler. 

 

Spoiler

Als je de naam.xml hebt zie je boven aan deze regel: <vehicle type="tractor">
 
 
Wat er ook tussen de aan halings tekens staat dat maakt niet uit dit is een tut voor gewichten dus dan moet er tussen de aanhalings tekens implement staan
 
 
 
 
 
Voorbeeld;
 
 
<vehicle type="implement">

 

Maar naar wat moet ik dan " vario " aanpassen als gewicht naar implement moet? 

 

Aub hulp gevraagd. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Maaslandmods dat is gelukt dankje, ik heb daar gewoon bus bij geschreven. Maar nu moest ik dat van SchermOverlay nog gaan aanpassen. Maar moet ik daar wel iets aan veranderen dan? 

 

Hier even de spoiler met in hoe de naam.XML is met , ofja de SchermOverlay hoe die er ingeschreven staat.

 

Spoiler

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="no" ?>
<vehicle type="bus">
    <annotation>Copyright (C) GIANTS Software GmbH, All Rights Reserved.</annotation>
    <name>
        <en>Mercedes Benz Vario</en>
        <de>Mercedes Benz Vario</de>
    </name>
    <filename>vario.i3d</filename>
    <wheels autoRotateBackSpeed="2">
        <wheel rotSpeed="70" rotMax="35" rotMin="-35" driveMode="2" repr="0>0" driveNode="0>0" radius="0.39" deltaY="0.12" suspTravel="0.24" spring="18" damper="30" mass="0.2" longitudalStiffness="0.9" lateralStiffness="2"/>
        <wheel rotSpeed="70" rotMax="35" rotMin="-35" driveMode="2" repr="0>1" driveNode="0>1" radius="0.39" deltaY="0.12" suspTravel="0.24" spring="18" damper="30" mass="0.2" longitudalStiffness="0.9" lateralStiffness="2" />
        <wheel rotSpeed="0" driveMode="1" repr="0>2" radius="0.4" deltaY="0.08" suspTravel="0.14" spring="18" damper="30" mass="0.2" longitudalStiffness="0.9" lateralStiffness="2" />
        <wheel rotSpeed="0" driveMode="1" repr="0>3" radius="0.4" deltaY="0.08" suspTravel="0.14" spring="18" damper="30" mass="0.2" longitudalStiffness="0.9" lateralStiffness="2" />
    </wheels>
    <motor minRpm="100" maxRpm="750 1200 3000 500" maxTorques="-1 -1 -1 -1" brakeForce="5" lowBrakeForceScale="0.5" compensateWheelRadius="true" lowBrakeForceSpeedLimit="1" forwardGearRatio="15.5" backwardGearRatio="17" differentialRatio="1" rpmFadeOutRange="20">
        <torque rpm="500" torque="1.8"/>
        <torque rpm="3000" torque="1.9"/>
        <backwardTorque rpm="600" torque="1.1"/>
        <backwardTorque rpm="720" torque="1"/>
    </motor>
    <accelerationSpeed maxAcceleration="0.5" deceleration="0.6" backwardDeceleration="0.7" />
    <fuelCapacity>150</fuelCapacity>
    <fuelUsage>0.0058</fuelUsage>
    <downForce>6</downForce>
    
    
    <components count="1">
        <component1 centerOfMass="0 -0.6 0" solverIterationCount="10" />
        
    </components>
    
    <cameras count="2">
        <camera1 index="4|0" rotatable="true" rotateNode="4" limit="true" useWorldXZRotation="true" rotMinX="-1.4" rotMaxX="1" transMin="4" transMax="35" >
            <raycastNode index="0>6"/>
            <raycastNode index="0>7"/>
        </camera1>
        <camera2 index="5" rotatable="true" limit="true" rotMinX="-1.1" rotMaxX="0.4" transMin="0" transMax="0" />
    </cameras>
    
    <lights>
        <light realLight="0>9" fakeLight="0>27" decoration="0>28" lightType="0"/>
        <light realLight="0>10" decoration="0>29" lightType="1"/>
    </lights>
    
    <brakeLights>
        <brakeLight index="0>31" />
    </brakeLights>
    
    <beaconLights>
        <beaconLight index="0>30" speed="0.016" />
        <beaconLight index="0>42" speed="0.015" />
    </beaconLights>    
    
    <lightsaddon lightsStayOn="true">
        <light type="dirLeft" index="0>44|0" />
        <light type="dirRight" index="0>44|1" />
        <light type="reverse" index="0>43" />
        <flashers soundfile="sounds/blinktick.wav" lowPitch="0.6" highPitch="0.8" volume="0.6" autoreturn="true" tolerance="0.9"/>
    </lightsaddon>
    
    <steering index="0>23|0" rotationSpeed="6"/>
    <enterReferenceNode index="0>"/>
    <exitPoint index="0>8"/>
    <size width="3.8" length="7.5" widthOffset="0" lengthOffset="-0.2"/>

    <attacherJoints>

             <attacherJoint index="46" jointType="implement" allowsJointLimitMovement="false" allowsLowering="false" />
    </attacherJoints>

    <movingTools>
        <!-- attacher joint back bottom-->
        <movingTool index="0>12">
            <!-- cylinder 2 -->
            <dependentPart index="0>15" />
        </movingTool>
    </movingTools>

    <movingParts>
        <!-- attacher joint back bottom cylinder 1 -->
        <movingPart index="0>14" referencePoint="0>15|2" referenceFrame="0>" invertZ="false">
            <translatingPart index="0>14|0" />
        </movingPart>

        <!-- attacher joint back bottom cylinder 2 -->
        <movingPart index="0>15" referencePoint="0>12|0|1" localReferencePoint="0>15|0" referenceFrame="0>" invertZ="false">
            <dependentPart index="0>15|0" />
            <!-- cylinder 1 -->
            <dependentPart index="0>14" />
        </movingPart>
        <!-- attacher joint back bottom cylinder 2b -->
        <movingPart index="0>15|0" referencePoint="0>12|0|1" referenceFrame="0>15|1" invertZ="false">
        </movingPart>
    </movingParts>

    <characterNode index="0>24" cameraMinDistance="1.5" />
    <aiTrafficCollisionTrigger index="0>25" />
    <exhaustParticleSystems count="1">
        <exhaustParticleSystem1 node="0>26" file="$data/vehicles/particleSystems/exhaustParticleSystem.i3d" />
    </exhaustParticleSystems>

    <motorStartDuration>2500</motorStartDuration>
    <attachSound file="$data/vehicles/steerable/deutz/attach.wav" pitchOffset="1" />
    <motorStartSound file="$data/vehicles/steerable/deutz/agrotron_x_start.wav" pitchOffset="1" volume="1" />
    <motorSound file="$data/vehicles/steerable/deutz/agrotron_x_idle.wav" pitchOffset="1" pitchScale="0.02" pitchMax="1.45" volume="1" radius="50" innerRadius="20" />
    <motorSoundRun file="$data/vehicles/steerable/deutz/ttv_run.wav" pitchOffset="0.5" pitchScale="0.033" pitchMax="1.4" volume="1.25" />
    <motorStopSound file="$data/vehicles/steerable/deutz/agrotron_x_out.wav" pitchOffset="1" volume="1" />
    <compressedAirSound file="$data/vehicles/steerable/deutz/brakeBig.wav" pitchOffset="1" volume="1.5"/>
    <compressionSound file="$data/vehicles/steerable/deutz/compressorWork.wav" pitchOffset="1" volume="1.5"/>
    <reverseDriveSound file="sounds/reverseDrivingBeep.wav" volume="0.3" />

    <honkSound file="$dataS2/sounds/hornBig.wav" volume="1" radius="80" innerRadius="35" />

    <schemaOverlay file="$data/vehicles/schemas/vehicleSchema.png" fileSelected="$data/vehicles/schemas/vehicleSchemaSelected.png" width="0.5" height="0.5" attacherJointPosition="0.5 0">
        <attacherJoint position="1 0" rotation="0" invertX="false" />
        <attacherJoint position="0 0" rotation="0" invertX="true" />
        <attacherJoint position="1 0" rotation="0" invertX="false" />
        <attacherJoint position="1 0" rotation="0" invertX="false" />
    </schemaOverlay>

</vehicle>
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze vraag kan ik dan nog eenigsinds begrijpen... Alhoewel ik het wel volkomen met bart eens ben en twan zijn bericht in je andere topic ook precies mijn worden hadden kunnen zijn, maar dat terzijden... Als je al hebt gezocht op de lokale schijf van fs dan heb je niet goed gezocht want hij staat hier namelijk wel! Maar ik zal je dan nog maar een keer even helpen voor deze keer... Maar als je je niet aan past zal ik er op een gegeven moment ook een beetje klaar mee zijn en de volgende keer misschien wel zeggen van zoek het maar uit, denk hier even over na ;).

 

Maar goed, even terug te komen op je vraag: De type van de vrachtwagen van fs zelf is gewoon ''tractor''

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.