Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Hoe kun je de seizoensgroei echt helemaal uitschakelen?

Aanbevolen Bericht

Ik had FS22 een paar jaar geleden aan de kant gegooid omdat ik het niks vond dat je een jaar moest wachten voor je kon oogsten.
Ik ben nu weer even vol goede moed opnieuw begonnen, maar het is nog steeds niks.

Als je seizoensgroei uit zet, dan moet je nog steeds van oktober naar maart doorspoelen voor je kunt oogsten.

Is er nou geen manier of een mod, om FS2022, net als FS2019, 2017, 2015, 2013, 2011, 2009 en 2008, gewoon door te kunnen zaaien en oogsten?
Of moet ik dan toch echt weer terug naar de laatste goede versie van 2019?

Ben ik nou de enige die dit helemaal niks vind? Ik kan er hier op het forum niets over vinden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de groei uit zet dan groeit het toch niet meer? Dat moet dus juist niet!

Ik heb de seizoenen uitgezet, en als vaste maand juli ingesteld, maar de kalender bleef gewoon doorlopen en ik moest nog steeds doordraaien tot het volgend jaar maart om te kunnen oogsten.

Ik wil het gewoon precies zo als bij alle vorige versies.

Lukt dat bij jullie wel dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 1 dag per maand ingesteld.
Na het zaaien en bemesten moet ik meerdere dagen (dus maanden) vooruit spoelen om een half jaar later ongeveer (een dag of 6 a 7 dus) te kunnen oogsten.
Ook de plantengoei kun je niet meer instellen op 'snel', zoals bij vorige versies.

In de vorige versies kon je altijd vrij vlot na het zaaien weer oogsten...

De enige optie is nu de mod 'Grow Now' te activeren, maar dat vind ik dan net weer een stapje te 'onnatuurlijk'...

Mijn vraag is eigenlijk: 
Doe ik iets verkeerd?
Of ben ik de enige die zich hier aan stoort?
Of hebben de mensen hier geen ervaring met vorige versies, en vind iedereen dit wel prima zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan uit de gegeven antwoorden ook nog niet echt opmaken hoe lang het nu werkelijk bij jullie duurt....
En of er ergens een mogelijkheid in het spel zit die ik over het hoofd zie om de groei te versnellen zoals bij vorige versies.

Ondertussen was ik weer een jaar verder gespeeld.
Ik speel op stand 'Gemakkelijk', had de maand nu op 28 dagen gezet.
Op 1 mei oogste ik alle velden, bewerkte ze , en zaaide ze opnieuw in.
Met de mod 'Grow Now' activeerde ik de eerste groeifase zodat ik meteen ook voor de tweede keer kon bemesten. Dit allemaal op dag één.
Vervolgens heb ik 15 dagen de tijd doorgespoeld, tot 15 mei dus, om de oogstfase te bereiken, das een hele tijd met de armen over elkaar zitten te wachten, maar er was niks veranderd, hooguit misschien 1 fase verder maar alles was nog steeds in een beginfase.

Toen de tijd maar weer op 1 dag per maand gezet. Daarna werd het eerst nog rustig 16 mei, en 17, het spel maar eens opgeslagen, hielp niks, werd gewoon 18 mei en nog steeds alles net zo groen.....
Helemaal doorgedraaid naar 28 mei, daarna werd het eindelijk juni en die maand duurde eindelijk maar 1 dag, maar nog steeds was alles groen...
Het werd juli, aug, sept, en eindelijk in oktober kon er geoogst worden!

Het lijkt wel alsof als je de mod 'Grow Now' hebt geïnstalleerd de groei nog langzamer gaat en je wel verplicht bent om de mod ook te gebruiken!
In de beschrijving staat: "*When used growth mode is changed to normal mode."

Alleen zie in in het hele spel nergens meer een instelling waar je de groeisnelheid kunt instellen!
Zoals bij vorige versies snel-normaal-langzaam ingesteld kon worden.

Zo heb ik de aardigheid er toch wel gauw af.
Als ik heb gezaaid wil ik niet steeds tot sint-juttemis wachten tot ik eindelijk eens kan gaan oogsten.
Steeds met 'Grow Now' doorklikken is ook niet leuk.

Als ik niks verkeerd doe, en dit blijkbaar zo hoort, dan zit er dus niks anders op dan weer terug te gaan naar FS19?
Wel jammer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij spelinstellingen kun je het spel instellen...( als ik me niet vergis.. het icoontje van een tractor met een tandwiel)

in dat menu staan ook onder andere je spel snelheid..

in dat menu staat ook of je je groeiseizoen aan of uit of op pauze wilt zetten... ( mischien staat die wel op pauze)

of hoeveel dagen per maand... en welke maand...

staat allemaal bij elkaar..

ik weet ook niet of er verschil is of je met de pc speelt of ps....

ikzelf speel op de pc....

lijkt mij dat je ergens overheen kijkt, of er ergens een fout in zit... vanaf hier moeilijk in te schatten..

mischien lijkt me een paar röntgenogen wel nodig...

kon ik met je mee kijken...

aangezien dat deze techniek nog niet beschikbaar is..

moeten we het met de info doen die jij met ons mede deelt.

je laatste bijdrage was een aanwinst... daar vertelde jij wat er precies aan schorte , en hoe je dat bedoelde...

bij mij staat er geen groeisnelheid die je kunt aanpassen.

maar zoals ik speel hoeft het van mij niet sneller... 

ik weet ook niet wat je zaait en oogst.

dat is per gewas ook verschillend...wanneer je kan oogsten...

bij mij duurt het ongeveer 2 dagen voor ik kan oogsten...afhankelijk hoeveel uur ik speel

maar zeker geen 15 dagen.

en nee ik speel het spel geen hele dagen omdat het ook moet verdienen 

in dit geweldige neederland met onze geweldige regering die alleen de werkman in het vizier heeft...

voor de rest kan ik je wel vertellen dat ik zeker geen 15 dagen hoef te wachten voordat ik kan oogsten..

Bewerkt door tiny
Link naar opmerking
Deel via andere websites