Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

"De gegevens worden opgeslagen, zet de computer niet uit." kan dat uitgezet worden?

Aanbevolen Bericht

Elke keer als je op 'Escape' drukt om in het menu te kijken, moet je 10 tot 20 seconden wachten tot je iets kunt doen omdat de boodschap "De gegevens worden opgeslagen, zet de computer niet uit." in beeld komt en het spel, voor de zoveelste keer wordt opgeslagen.
Dit gebeurt ook als het nog maar een paar minuten geleden is (echte tijd, niet speltijd), en "Automatisch opslaan" staat op 15 minuten.

Als je bijvoorbeeld in de gaten wilt houden of de verkoopprijzen op hun maximum zijn, en je zo nu en dan even gaat kijken dan begint dit behoorlijk irritant te worden.

Aangezien "Automatisch opslaan" staat op 15 minuten heeft het daar niet mee te maken.
Maar zou het op de één of andere manier ook uit te schakelen zijn, of in ieder geval zo in te stellen dat het maar één keer per kwartier (echte tijd, niet speltijd) gebeurt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar kan ik niet zoveel mee....

Kun je dat wat nader uiteenzetten?

Automatisch opslaan om de 15 minuten lijkt mij automatisch opslaan elke 15 minuten...... natuurlijk is dat wat het is.... maar wat moet ik daarmee?

Als ik niet in het menu ga heb ik er geen last van, dat klopt.....

Mijn probleem is dus als ik wél steeds in het menu ga, het om de haverklap gaat opslaan.....

Ik weet niet hoe ik het nog duidelijker kan maken.

Een iets uitgebreider antwoord met enige toelichting zou wel wenselijk zijn......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

simpel. Zolang je niet in het menu gaat mag je spelen zo lang je wilt, je spel gaat NIET opslaan. Als de timer is gepaseerd en je gaat in het menu gaat het spel opslaan.   Je kan de autosave afzetten of hoger zetten, maar je riskeert natuurlijk dan wel dat je uren kwijt bent na een chrash.

Wil je dit gedrag testen,  laat je pc wat draaien en laat hem enkele malen de autosave threshold passeren.   Dan ( zonder het spel te verlaten) ga in de savegame folder kijken en je zal merken dat het spel niet opslaat.   Ga dan terug naar het spel, ga in het menu.  Het spel gaat opslaan EN je kan dit dan zien in je savegame folder

kom anders even op discord, daar is een kanaal gemaakt voor fs support en kan je ( met geluk ) sneller een antwoord en duidelijkheid krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

Discord is een communicatie programma, er zit een chat module op, voice kanalen en nog meer.  Forums zijn inderdaad wat achterhaald aan het worden.

Er staat ergens wel een linkje op het form of de site. Moest je het niet vinden en geintresseerd bent kan er wel een linke in deze thread gezet worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden, Wesley h schreef:

Automatisch opslaan op nooit zetten. Dan krijg je die melding niet als je het escape menu ingaat

Maar als je je ergert aan het opslaan is dat het risico waard, je kunt ook af en toe handmatiig de voortgang opslaan.

Maar als bij jou @swieberd het opslaan10 tot 20 seconden duurt, is het misschien tijd voor een nieuwe PC. Bij mij is het nog geen 5 sec.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tijd varieert wel eens wat, maar het blijft lastig.

Ik denk dat ik het inderdaad maar op Nooit zet dan. Ik ben bij alles wat ik doe op de pc gewend om zo nu en dan even op te slaan, ik ben opgegroeid met pc's die geregeld zomaar uitvielen, dat was in de begintijd vrij normaal... 🙂 Dat zal me bij FS ook wel lukken denk ik.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites