Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Claessens

DeerePowers

Aanbevolen Bericht

• Antwoorden 32
  • Created
  • Laatste antwoord

Goeiemiddag,

Vanochtend waren @JohnDeere7830Gaming & ik gangs in het loshakselen, zodat de jongens maandagmorgen meteen kunnen beginnen met hectares tellen. Voor ons is het een hobby, heerlijk ouderwets lullen over de voicecom terwijl we mekaar wat opjagen en irriteren, zoals we dat als kindzijnds deden op de skelters :P Alvorens het jaarlijkse stukje amusement kon beginnen, moesten we eerst de aanhanger even uit Susteren halen, wat toch een eind rijden was in de 6810, die maar rond de 47 blijft toeren.

De 6810 bij de aanvang van de dag

wk1pvCO.jpg

Bij het aankoppelen ontdekte we een klein scheurtje in de leiding, gelukkig had handige harry een rol tape in de broekzak zitten nadat hij gisteren aan de keet had liggen knutselen, en was dat euvel niet catastrofaal voor onze dag. Op het bedrijf hadden we nog een kleine paletcontainer staan die we vorige week leende van kalverhouder Fröhn, die we maar besloten terug te brengen. Nadat Fröhn de palet uit de bak tilde met z'n oude Zettelmeyer, en Anthon wat even-oude "Luie Duitser"grappen uit de trommel haalde, nam Fröhn ons mee naar de koffie. "Immer nach die Arbeit, dan blufs se fit" zei de oude beunhaas in z'n beste Limburgs, waarna Anthon er weer een blauwe pilletje-grap tegenaan gooide. 40 minuten later toch maar vertrokken, maar niet zonder een plaatje te schieten :P 

ziwaRLy.jpg

Snel toerden we terug naar Beek, waar we de 828 en de Jaguar hadden staan. Een rit vol onzin en koffie, maar dat kan ook niet anders wanneer je met 2 schouder-aan-schouder zit. Voordat ik ook maar kon uitstappen zat Anthon al op de Jaguar, die had z'n speelgoed al snel gekozen. :P Maar een beetje gas op de Arbeit gezet, waarna we een kwartier later begonnen aan de eerste kopakker van het seizoen :) 

fRgf1TJ.jpg

Der Jung Jann zoals we h'm altijd noemen, een 17-jarige student fotografie uit de buurt reed langs op z'n onlangs gekochte Honda Dax. Hoewel dat Chinese dingetje maar 49cc bezit, vuurde hij me in het optrekken toch makkelijk voorbij:dull: Maar eerlijk is eerlijk, hij won de weddenschap, en ik beloofde h'm een avond mee te nemen naar Aachen, beetje Duitse Disko-pogo ervaren. Zichtbaar opgetogen over z'n overwinning maakte hij daarna nog wat foto's, die hieronder staan. Jan, Danke!

PztfCa5.jpg

Jaja, daar zit ik :P ^^

ijHIsVQ.jpg

"Und Anthon, was machtst du?" ^^

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dat was het weer jongens, vragen/opmerkingen/ideeën/kritiek? Laat deze zeker achter in een reactie, want die worden ten zeerste op prijs gesteld :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 months later...

Laatste update is alweer een tijd geleden, en ondertussen is er toch weer vanalles gebeurd. Vorige week werd onze nieuwe combine geleverd, met een veel lagere capaciteit als de vorige, maar de enige die nog min of meer in het budget paste. Meer over deze investering in een volgende update :P 

Vandaag ging ik samen met @JohnDeere7830Gaming (Anthon) aan de gang in het mesttransport, in onderaanneming voor loonbedrijf Peters Landgraaf. Hiervoor namen we 's ochtends vroeg de 615lsa en de merlo turbofarmer van de stal af, en reden een kwartiertje over de rijksweg richting Born heen. Hier zouden we namelijk de mest geladen krijgen, welke op het terrein van loonbedrijf Fuchs lag. Er was sprake van 2 stapels, 1 vooraan het erf & 1 achteraan. Na het opgooien van een muntje tijdens het koffiedrinken werd bepaald dat we vooraan begonnen, met de hoop waar Anthon de merlo naast had gezet bij aankomst :) 

0OfN6yV.jpg

Helaas heb ik van het verwerken van deze hoop geen fotos, omdat alles snel moest gaan. Peters was namelijk zelf al gearriveerd op het perceel terwijl wij koffie stonden te drinken, en was dan ook niet erg enthousiast toen hij belde en hoorde dat de wagen nog geladen moest worden. Toen Anthon de eerste lading aftikte en ik het gaspedaal van de 615 intrapte, klonk er een dof geluid. Verschrikt ramde ik de rempedalen tegen de vloerplaat in, en zette de trekker uit. Ik gebaarde naar Anthon dat er wat fout was gegaan onderin de trailer, en ook hij kwam, uit angst voor de reactie van Peters, snel aangerend. Na even gezocht te hebben wat het probleem zou kunnen zijn, wees Anthon de rechterrem van de middelste as aan. Ik vroeg Fuchs of hij een stevige voorhamer liggen had, en na een paar slagen en wat lakschade plofte de plaat weer in het gereel. Ik fahrde weg met de pluim dik in de pijp, en was erg opgelucht toen ik probleemloos het einde van de straat haalde. Na een stevige uitbrander van Peters te hebben gekregen reed ik nog een paar keer op en aan naar het perceel, tot de klok middagpauze sloeg.

Na de pauze was er al wat meer tijd voor onzin gekomen. Zo maakte ik deze foto tijdens het laden van de wagen,

bZQ5XMB.jpg

Welke ik uiteindelijk flink beladen de weg op manouvreerde. "Laat me nu alsjeblieft niet te vaak hoeven te remmen, dalijk mieterd me die zooi nog door het dakraam heen", bulderde ik door de CB naar Danny, die ondertussen met de scania voor me hing :P 

large.fsScreen_2016_07_14_17_58_40.png

Op het einde van het heen en weer gesjeezs kwam Willem aanfietsen, de 17jarige buurjongen die we af en toe vragen in drukke periodes. Anthon nam h'm de fiets mee op de vork, en Willem nam plaats in de lsa zelf. Dolenthousiast zwaaide hij nog even voor hij samen met Anthon wegdraaide, richting huiswaarts :) 

In de tussentijd kon ik m'n strijdbeest, m'n allergrootste bedrijfstrots, m'n topmachine klaarzetten voor morgen. Ik had deze vorige week al bij Fuchs in de loods gezet, omdat het bij ons thuis erg krap wordt met alle machines. Toen ik de poort opentrok zag ik tot m'n verbazing dat de grille van de 8520 in het rek naast de trekker lag. Fuchs kwam met een volrode kop aanzetten en vertelde me dat zijn zoon er perongeluk met de lepels van hun shovel was ingereden, maar dat het alleen de grille was die verbogen werd. Hij vertelde dat hij al een nieuwe had besteld en dat die woensdag geleverd wordt, ik bedankte hem en zei dat ik de helf zou betalen van de grille. "Dan maar zonder", dacht ik, en begon met het klaarmaken van de combinatie. Tegen een uur of 8 kwam Anthon's moeder me ophalen, "het gaat me wel goed als ik tegenwoordig al een privéchauffeur heb" grapte ik, "ja die heb je ook best nodig, als ik zie wat je tegenwoordig allemaal kromrijdt" antwoordde ze terug. Die vrouw heeft de humor wel op de goeie plek zitten :) 

r7p94B4.jpg

Dat was het weer, menigen/vragen/kritieken, ze worden allemaal van harte gewaardeerd, laat ze me weten in een comment down below :) 

Tot de volgende!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.