Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Claessens

DeerePowers

Aanbevolen Bericht

• Antwoorden 32
  • Created
  • Laatste antwoord

Moin Leute,

Vandaag waren @Claasneel & ik gangs in het mesttransport. Neel wou de nieuwe demo absoluut uitproberen, dus hingen we deze vanmorgen voor de duport en reden we op Selfkant aan. Onderweg moest dhr even pinkelen, en ging hiervoor abrupt op de rem staan. na een kleine scheldpartij tussen ons beide besloot ik maar terug in de trekker te gaan zitten, en zag ik der Neel vrolijk het graanveld inwandelen. :P Ach het leverde uiteindelijk nog een leuke foto op, waarna we doorreden naar de percelen onderin Waubach :)

HZdKg0f.jpg

ist wat? binnenkort weer ens een update met meerdere fotos :)

mfg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...

Na een paar intens drukke weken irl is de rust wedergekeerd, het mais hakselen gaat vooralsnog voorspoedig (afkloppen!), de eerste aardappelen gaan de grond uit en de bietencompagnie begint ook weer vaart te maken :)

Morgen is het de grote dag, de dag waar iedereen al maanden naar uitkijkt. En nee, niet die ene vroeg in september gelegen dag waar de eerste kolven de binnenkant van een hakseltrommel kunnen bewonderen, maar de dag dat Bert & Annelies trouwen! Bert is al jaar en dag chauffeur bij ons, tenminste in de drukkere periodes. Naast het chaufferen legt hij zich toe op het onderhoud van de zelfrijders, waaronder de 890, combine & Holmer TerraVariant vallen. Ook in de stal is Bert een graag gezien figuur, elke keer wanneer hij met een hoftrackbak voer aan komt rijden kijken de dames verschrikt op en komen ze in een licht drafje naar de netgestorte hoop toerennen, iets wat wij niet fertig krijgen :35_thinking:

Mocht je ons vandaag gespot hebben met een rode krampe achter de fendt, wel daar zit een verhaal achteraan. Een paar seconden na het maken van onderstaande foto werden we allemaal opgeschrikt door een enorme doffe knal. Alle machines gingen op neutraal en iedereen holde naar de kaweco toe. Zelf ben ik niet bepaald technisch aangelegd maar ook ik zag dat de stuuras onder het chassis vandaan getrokken was, en er zich diverse plasjes olie vormden. Na een telefoongesprek met de lmb eenderzijds en Bert anderzijds, besloten we de wagen af te koppelen en zo lang in het veld te laten liggen. :67_head_bandage:

0m8GLX7.jpg

Snel reed ik naar de lmb toe, waar ik het geluk had een strakke krampe te lenen, "Op voorwaarde dat ie gewassen terugkomt" grinnikte Jelmer, hoofdmonteur en tevens profibeunhaas. Na een korte uitleg en het nodige geauwhoer reed ik snel weer op het perceel aan, waar ik nog net 1 rij in de wagen gespoten kreeg. Terwijl Bert de Orbis al klaarmaakte voor een ritje huiswaarts, draaide @JohnDeere7830Gaming de hoofdstraat al op

ViuHNn1.jpg

Na een ritje perceel-kuil een ritje kuil-thuis gemaakt. Daar het frontgewicht ingeruild voor de bezem, zodat we deze keer geen last hebben met de plaatselijke Bundespolitzei :angel:

nGVVPuz.jpg

Toen ook deze straat weer spoorvrij was ging het richting Willi Becker, de plaatselijke Fendt-dealer. Hier stond bevriend loonbedrijf Kansem klaar met hun splinternieuwe 8600i, om ze zometeen in formatie te zetten voor een setje trouwfoto's.

PT622sD.jpg

Dat was het weer! :) Tips/meningen/kritiek worden op prijs gesteld en mag je altijd hieronder neerdroppen

tot de volgende

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...
  • 8 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.