Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

configratie

DeerePowers

Aanbevolen Bericht

Goeiemiddag allemaal

Ik vroeg me af of iemand me wat advies kon geven in verband met een configratie die ik eind april wil gaan kopen. Mijn idee was hierin zo weinig mogelijk geld uit te geven, maar een maximale prestatie deruit te krijgen. Nouja, maximaal, ik heb maar één eis:

Farming Simulator 2013

• +- 60 mods.
  • graphic niveau "Very high".
  • beide filters in instelling 8.
  • continue 60 fps. (zonder framedrops dus)
  • (de mogelijkheid tot videos opnemen, graag ook in 60 fps)

Nvidia of AMD maakt me niet uit, ik zou gewoon graag te weten komen hoe goedkoop of hoe duur zo'n pc zou zijn :P Zelf was ik aan het denken aan een intel core i5 met een msi gtx750 ti,  maar samen met een moederbord, hdd, powersupply en het ramgeheugen gaat dat toch al gauw weer de 700 euro in, wat ik toch wat aan de hoge kant vind. :P 

alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators
1 uur geleden zei DeerePowers:

msi gtx750

60 fps met filmen gaat niet lukken met deze kaart.

Ik heb zelf de MSI GTX 970 4GB en die heeft al moeite om het beeld scherp te houden met filmen.

Filmpje met mijn videokaart gemaakt is het GreenRiver filmpje van Richard.

1 uur geleden zei DeerePowers:

continue 60 fps. (zonder framedrops dus)

Ook een moeilijk verhaal, drops naar 50 fps zal je altijd wel hebben met een MSI GTX 750  

Iets goedkoper dan mijn GTX 970 (4GB), is de GTX 960 (4GB) die zou ik meer aanraden dan de GTX 750, maar ook deze zal niet continu vol 60 fps draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

Voor 700,- wordt dit inderdaad erg lastig dan kun je onmogelijk een systeem maken die aan jou wensen zal voldoen.

Voor zoiets wat jij graag wilt, met legale windows en het in elkaar laten zetten ga je gauw naar 1300 / 1500 euro.

Je moet het houden op Graphics; High met filters beide op 8.

Dan redt je het wel 60fps maar met filmen kun je dat wel vergeten.

Voor 700,- kun je denk ik beter kijken voor een kant en klaar systeem om dat windows en laten bouwen al 200,- euro is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Windows heb ik zo m'n manieren voor, en het bouwen doe ik zelf, dit deed ik al met alle computers hier thuis op het bedrijf dus dat wordt geen probleem :) 

Maar kerels, laten we uitgaan van een core i5 met een gtx 960 2gb, met voorafgenoemde instellingen en modsaantal, waar kan ik me dan aan verwachten? Wel een stabiele fps ergens tussen de 50 en 60? :thinking:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators
8 minuten geleden zei DeerePowers:

gtx 960 2gb

4GB versie is 20 euro duurder, daar zou ik het niet voor laten liggen! 

Wat jij wil, heeft @binkie132 ongeveer. (de videokaart heeft hij in de 2gb versie) 

Dus je zou over de fps even aan hem kunnen vragen, altijd moeilijk gokken maar ik denk dat het wel zeker tussen de 50 / 60 fps zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn 960 werkt prima met fs met alle instellingen op maximaal, maar de vraag is de resolutie. 1080p daar haalt die dat op met fraps aan volle 60 fps, maar ik heb nu bijvoorbeeld 3 schermen (5040x1050) en dan moet ik de instellingen omlaag doen. Eigenlijk een 960 zou het moeten halen, dan de 4gb versie en overclocken.

En fs13 is sowieso minder zwaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.