Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Hoogte in een map aanpassen

Aanbevolen Bericht

Ik wil een map aanpassen, een nieuwe zandpad toevoegen. Dit lukt allemaal maar in de diepe sporen komt het gras er doorheen. Dit pas ik in GE aan d.m.v. terrain sculpt mode het niveau te laten zakken. In GE ziet alles er goed uit ( zie afbeelding ) maar in het spel komt het gras er nog steeds doorheen (zie de 2e afbeelding)

Image-1.jpg

In de game ziet het er zo uit.

image-2.png

Hier zie je dat er in de sporen het gras erdoor komt. Heeft iemand een idee hoe ik dit weg krijg? lijkt erop dat de hoogte ergens standaard op 90 blijft ik heb op een andere plek ook het grond niveau aangepast ook dit is in de game niet zichtbaar.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

is dit met een totaal blanke save ?   indien niet is het omdat het je oude growth inleest :)

edit

* indien het geen niewe save is en een bestaand spel met redelijk wat uren erop :   neem een ploeg en een zaaier en ploeg eerst alles weg ( wel zorgen dat nieuw veld toelaten opstaat ) en dan ga je erover met gras.  Als er geen velden in de weg zitten zal hij zo de textuur van de grond terug laten zien maar geen gras zaaien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@fa285634 starte elke keer een bestaande saved game op, nu even een nieuwe game gestart heb ik nog hetzelfde probleem, Growth ken en gebruik ik niet.

@Richard Wat bedoel je precies, met een nieuwe savegame maken? ( een nieuw spel starten? dat heb ik ik dus net geprobeerd onder resultaat )

Vanavond zal ik nog eens proberen om het eerst te ploegen, maar mijn inziens moet ik de bodem toch kunnen laten zakken met terrain sculpt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators
2 uur geleden zei DeBeugels:

@Richard Wat bedoel je precies, met een nieuwe savegame maken?

Je moet als je terrein aanpassingen doet, zoals gras of dirt altijd je game opstarten met een nieuwe save game.

Als je een bestaande save game gebruikt, zal hij daar de ''oude gras'' locatie gebruiken en zijn je aanpassingen dus niet zichtbaar in game.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

mm als je zegt dat het met een nieuwe ook geen effect heeft : check ook even dat je toevallig niet met 2 versies van hetzelfde zit   ( originele zip in mod folder en  uitgepakte map met wijzigingen ) , indien zo, plaats een teken in de originele map zodat hij ze niet inleest bv   (     )    of -       , dan hoef je geen bestanden te verwijderen / verhuizen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei fa285634:

mm als je zegt dat het met een nieuwe ook geen effect heeft : check ook even dat je toevallig niet met 2 versies van hetzelfde zit   ( originele zip in mod folder en  uitgepakte map met wijzigingen ) , indien zo, plaats een teken in de originele map zodat hij ze niet inleest bv   (     )    of -       , dan hoef je geen bestanden te verwijderen / verhuizen

Er staat maar één versie in de mod folder, de uitgepakte versie om te bewerken staat in een andere map op een andere schijf.

Wat ik doe als ik met GE de map heb opgeslagen, ga ik alle bestanden in de map "map" die op dat moment gewijzigd zijn kopiëren naar de zip file in de mod folder.

Ik zal het vanavond nog even uitproberen door de originele map te gebruiken en dan alleen even de hoogte te veranderen en dan weer opslaan en een nieuw spel te starten.

Bedankt alvast voor het meedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

Dit gaat heel raar klinken aangezien er zoveel mensen zijn dat in tutorials zeggen dat zip nodig is, maar dat is ABSOLUUT niet zo.   Je zult wel al gemerkt hebben dat je gerust een hele folder ( aka mod ) in je mods kunt zeggen en FS gaat een waarschuwing geven blabla multiplayer blabla maar zippen is niet nodig.

Beter nog , naargelang van de aanpassing van de files kan het zelfs zijn dat je ze kunt doen tijdens dat FS draait.

bv als ik aan het modden ben =

verandering in voertuig.xml =  tijdens dat het spel draait, gewoon een nieuwe kopen en de wijzigingen worden toegepast

verandering in moddesc = savegame herstarten

verandering in i3d = hele boel herstarten.

Nu voor mappen zal het waarschijnlijk iedere keer een save wissen + herstarten zijn, maare  een ding leer je wel snel : Dat oh zo leuke giants intro'tje  moet je absoluut geen 50-100 keer per avond aanhoren tijdens het modden ;)

Ook nog een kleine tip= ( geleerd tijdens het cnc programeren van een collega ).   Overdrijf als je moet testen.   Wil je zien of iets verschuift, verzet het geen 5 mm maar 5 meter.   Zie je direct of het werkt ja of nee.

dus bv met je terrein aanpassing =   Maak er een echte heuvel van , zie je direct of het wordt aangepast of niet aangezien je dan toch boven alles gaat uitkomen wat er rond staat ' getekend ' en voor problemen kan zorgen

En je kunt ook je spawnpunt verzetten dat je daar iedere keer terecht komt, of parkeer er een voertuig in de buurt en zorg ervoor dat hij in je standaardvehicles terecht komt, spaart ook heel wat tijd uit als je meerdere plaatsen aan het tweaken bent

Heb je ook het het gras zelf weggewist onder de weg met de Foliage tool ?   Kan het moeilijk zien aan je ingame shot.   (  crop_layers )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.