Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Mega Aardappel-Overlaadwagen

Robin

Aanbevolen Bericht

53 minuten geleden zei Jasper:

Dan moet je meer vrachtwagens laten rijden/inplannen ;). Maar er gaat aardig wat in dus ik denk dat dit probleem wel mee zal vallen.

Ik bedoel dat wij (mn vader heeft koeien en fabrieksaardappelen) een dag van tevoren al rooien en dan de volgende dag leveren, dat gaat niet met zo'n overlader, dus dan heb je er niks aan :smile:

Maar deze boer doet dat dus blijkbaar direct 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat in de tekst dat hij puur is gebouwd voor afland leveren van aardappelen, wat dus al verteld dat deze aardappelen niet naar de schuurt gaan.

Eerst op een bult en dan gelijk in de vrachtwagen heeft tot gevolg dat de aardappelen niet worden gereinigd en een vrachtwagen dus een groter percentage grond meeneemt. 

Twan heeft wel gelijk, bij een heftruck heb je maar één as voor de gestuurde as, in dit geval veel meer, wat zal dus gaan leiden tot ge-wring. Ook zal hij niet heel krap draaien ben ik ban :P

Toch blijft zelfbouw door boeren/loonwerkers wel het mooiste wat er is, kijken wat iemand bedenkt om het proces te versnellen. Hier draait dan ook de enige 3m (In de achterhef, met in de fronthef de klapper) een uienrooier en een andere 3M uienrooier gebouwdt van een oude Riecam witlof rooier. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei inter fan:

Staat in de tekst dat hij puur is gebouwd voor afland leveren van aardappelen, wat dus al verteld dat deze aardappelen niet naar de schuurt gaan.

Eerst op een bult en dan gelijk in de vrachtwagen heeft tot gevolg dat de aardappelen niet worden gereinigd en een vrachtwagen dus een groter percentage grond meeneemt.

Ze worden wel gereinigd bij ons, dan komt er een graafmachine en die heeft een ding mee met een transportband die naar de vrachtwagen gaat en die haalt het zand eruit. Ik zal even proberen een foto op te zoeken.

4 minuten later toegevoegd

In deze video is 'ie te zien:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

Het enige nut dat ik zie aan dit toestel ( de eerste uit de thread ) is dat het een zelfrijdende overloader is, dus er is wel ergens nut voor.

Als ik het in het in mijn sterren krijg zit ik soms met 3 tot 9 overloaders [ 3 overloaders per harvester ] per veld rond te tuffen om mijn harvesters non stop te laten lopen en dit leidt regelmatige problemen met planning omdat die ook zoveel tractoren nodig heeft die ik op dat moment op andere velden enorm zou kunnen gebruiken.

@bobje  moest je beslissen om toch zoiets uit te werken,   van de Ploeger MKC-8  kun je nog redelijk wat beeldmateriaal vinden ( basismachine die zij hebben gebruikt om dat monster te maken )

edit ik heb er net nog eentje van de zelde filmsessie gevonden , laat nog wat andere hoeken zien + details ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.