Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Field Dimensions

Willem0492

Aanbevolen Bericht

Ik ben ook met mijn eigen eerste map bezig, ik heb field01 uit de standaard map gekopieerd.

deze importeer je in je eigen map, de corner01_1 enz. zet je in de hoeken neer van je veld, 3 zijn genoeg voor een rechthoekig veld.

Heb je een ronding erin zitten dan moet je er meer in zetten en op dezelfde manier door nummeren.

Zie afbeelding.

field01.jpg

Maar ik heb nog wel een vraag wat hier aan verbonden is nl, waar kun je aan geven om bij  het starten van een nieuwe  game dat je bij het begin al een aantal velden in bezit hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@willem0492 Zoals Debeugels probeert uit te leggen is dat je onder fieldDimensions moet definiëren om je rondingen van je veld aan te geven. Standaard heb je voor een rechthoek drie corner punten nodig corner01_1, corner01_2 en  corner01_3. (zie hiervoor zijn afbeelding). om nu meer hoeken voor een ronding in je veld te definiëren maak je extra punten (transform) aan. Door het volgende te doen creëer je extra punten. klik op create -> nu zie je Transform Group klik hierop. Vervolgens is er een nieuwe transform aangemaakt (deze staat helemaal onder aan in je scenegraph) Vervolgens kopieer je de transform onder de juiste fieldDimensios van bijvoorbeeld field11). Door met linker ctrl + b in te drukken en vervolgens met je muis op de gewenste plek op je kaart te klikken heb je de nieuwe transform op lokatie. Nu moet je nog onder attributes de naam transform veranderen in bijv. corner01_4. Ik hoop dat je hier iets mee opschiet. suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.