Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

[Tutorial] Mod van object uit de game maken.

Jasper

Aanbevolen Bericht

Hallo,

Er zijn veel vragen over hoe je nou daadwerkelijk een mod van een machine uit de game maakt. Dus vandaar deze tut ;)

Stap 1: Open Giants Editor 7.0.4.

Stap 2: Klik links boven in op File > New Mod from game...

219ba7l.jpg

Stap 3: Kies het model waar je een mod van wilt hebben, als voorbeeld neem ik even de Fendt 700.

ru739w.jpg

Als je dat hebt gedaan hoef je bij de volgende stap in preciepe niks meer aan te passen, gewoon door klikken. Je zult je mod in GE zien verschijnen. Even opslaan (voor de zekerheid) en deze kun je afsluiten.

Dan komen er nog 2 dingen,

Punt 1: Pas de naam van de zip aan Zodat hij met een letter begint! In mijn geval maakt GE er 700_Vario van. Deze werkt dus niet ingame omdat het met een letter moet beginnen ;).

Punt 2: Waarom giants dit niet heeft opgelost met de verschillende updates van Giants Editor weet ik niet... Maar als je hem ingame laad krijg je deze error (hij staat dus ook niet in de store).

Error: Missing title in mod Fendt_700

Om dit op te lossen open je de modDesc.xml in een tekst editor. Als je dat gedaan hebt voeg je de volgende regels toe aan de moddesc:

<title>
        <en>Fendt 700</en>
    </title>

Ik heb hier Fendt 700 staan maar dit moet je natuurlijk zelf even aanpassen naar de naam van je mod ;).

Dan pak je de mod in waar Giants Editor hem heeft gesaved en plakt hem in je mods folder. Als het goed is moet hij nu werken :D.

Mvg,

Jasper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

@Jasper @focquaert123   wat je dan eigenlijk moet doen is dit =     

In Ge, open window / Mod Metadata

en dan vul je gewoon in en als je dan opslaat komt het op de correcte plaats

( dit werkt enkel wanneer je  hebt omgezet of als je Open Mod hebt gedaan op een Moddesc.  Als je een i3d direct opent gaat hij niet alles laden )

11a3e8005e58442e929201afe23ada53.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.