Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

[Tutorial] prefabs files importeren met GIANTS Editor v7.1.0 64bit.


Bart

Aanbevolen Bericht

  • Administrators

Vanaf de update v7.1.0 van de Giants Editor is er een nieuwe functie beschikbaar voor de mappers. 

 

Vanaf de update kan je prefab objects importeren vanuit de editor, deze objects komen rechtstreeks bij Giants vandaan.

Bij de eerste keer zal de editor een mapje met de naam prefabs aanmaken in je map folder (bij je map01 bestand). 

In het mapje prefabs kan je ook de eventuele .xml files vinden, deze dien je in de animatedObjects.xml te zetten als het objecten met functies zijn.

 

01.jpg

Kies een plek waar je bijvoorbeeld een schuur wil hebben.

 

02.jpg

Ga naar Window en selecteer prefabs...

 

03.jpg

Kies je object, in dit geval een schuur ;) en druk daarna op Import prefab.

 

04.jpg

En hier is het object geïmporteerd vanaf de server van Giants.

 

05.jpg

 

Bestand mapje met daarin al je geïmporteerde prefabs files.

 

Download:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

-<prefabDesc descVersion="1">

<author>GIANTS Software</author>

<version>1.0.0.0</version>


-<title>

<en>Fountain</en>

<de>Brunnen</de>

<fr>fontaine</fr>

</title>


-<description>


-<en>

-<![CDATA[At this well you can remove water]]>
</en>


-<de>

-<![CDATA[An diesem Brunnen können Sie Wasser entnehmen]]>
</de>


-<fr>

-<![CDATA[A cette fontaine peut être trouvée dans l'eau]]>
</fr>

</description>


-<categories>

<category>nature</category>

</categories>


-<prefabs>

<prefab i3dFilename="brunnen.i3d" name="brunnen"/>

</prefabs>

</prefabDesc>

bart

waar en hoe moet ik dit invoegen?

ik denk in de animatedobjects.xml

maar heb geen idee hoe ;))))

 

dit gaat om een fontein die ik in de map irgendwolmnirgendwo wil plaatsen.

 

heb jij misschien een voorbeeld?

ben er al een paar uur mee bezig :tmi: 

alvast bedankt!

rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.