Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Animal navigation meshes: kom er even niet uit

mm71

Aanbevolen Bericht

Goed, beekje is leuk en aardig maar ik heb nu onderwater varkens en schapen, niet de bedoeling maar ik krijg de beesten niet uit het water zullen we maar zeggen.

Ik doe iets ergens niet goed maar ik zie niet waar, ik zal stap voor stap met screenshots laten zien wat ik doe.

Stap 1: in GE de nav meshes zichtbaar maken, de (in dit geval varkens nav mesh selecteren) en terrain info layer paint mode selecteren.

stap1b0r6x.png

Stap 2: in GE bij info layer de drie aanvinken (want varkens) en een nieuwe mesh maken.

stap23coaf.png

Stap 3: 

- ik klik op create -> navigation mesh

- zet de radius op 0.7, shape build op 3 en culling info layer ook op 3

- en klik dan op recreate.

stap3z3rs0.png

Met dan dit als resultaat (veels te klein natuurlijk slechts als voorbeeld :D), wat voor mijn gevoel een werkende navigation mesh zou moeten zijn. Vreemde is dat de beesten echter niet zichtbaar zijn, kan ze gewoon uitladen en heb ze ook in bezit alleen zijn het spookvarkens :D

stap47lr5x.png

20170426131404_1bso8e.jpg

Samengevat, wat doe ik fout, ben al aardig grijs aan het worden en dit maakt het niet veel beter zo :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update:

Heb nog wat zitten klooien en heb eerst het animal mesh elders op de map geschilderd, daarna recreate en toen waren op de andere plek ineens varkens. Voor de rest heb ik precies hetzelfde gedaan, het lijkt dus voor simpele mensen als ik alleen maar te gaan als je de mesh eerst echt op een andere plek doet en dan weer op de gewenste (in mijn geval oorspronkelijke plek). Geen idee of dit de officiële manier is maar voor mij heeft ie gewerkt.

En tadaaaa varkens :D Die niet onder water gaan.

Heeft me uiteindelijk maar een uurtje of 4 van mijn tijd gekost :P

20170426150810_1stpcm.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Stoobs:

Blij dat jij voor mij gesukkelt hebt! Bedankt voor je uitleg :)

Dit is niet de makkelijkste manier om dit voor elkaar te krijgen, werd elders op de makkelijke manier gewezen en heb er toen gelijk een tutorial voor gemaakt: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.