Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Hotspot geen aardappels


Aanbevolen Bericht

Weet iemand waar ik de "l10n_station_farmSilo" kan vinden.

Als ik deze bij de hotspots gebruik heb ik alle producten behalve de aardappels.

Spoiler

<hotspots>
        <hotspot name="station_farmSilo" fullName="$l10n_station_farmSilo"  imageName="SELLING_POINT" baseColor="0.0000 0.0000 1.0000 1" showName="true" hidable="true" linkNode="1|2" category="CATEGORY_TRIGGERS"/>
    </hotspots>

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties.

 

Ik gebruik deze voor een silo.

Elke silo (deze met aardappels) heeft maar één product waarmee het kan worden gevuld.

Zodra ik het in de modddesc opzet krijg ik de foutmelding dat de $l10n_station_farmSilo onjuist is.

 

Nu probeer ik het maar op een andere manier door er een eigen naam aan te geven, maar dat lukt ook niet helemaal.

Ik heb al diverse settings geprobeerd, maar telkens loop ik tegen iets anders aan wat niet werkt.

 

Spoiler

silo.xml:

 

<hotspots>
    <hotspot stationName="$l10n_station_Potato" appearsOnPDA="true" imageName="SELLING_POINT" baseColor="0.0000 0.0000 1.0000 1" linkNode="1|2"/>
</hotspots>

 

moddesc.xml of l10n_nl.xml:

 

l10n>
    <texts>
        <text name="station_Potato" text="Barley"/>
    </texts>
</l10n>

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas werkt het nog steeds niet en ik heb geen idee waarom niet.

Heb de log.txt helemaal doorlopen en niets gevonden wat er fout gaat.

Ook met testrunner krijg ik geen foutmeldingen.

 

Ik heb het nu op twee manieren geprobeerd om zichtbaar te krijgen.

 

De eerste methode is d.m.v. stationName en modDesc.

Dan krijg ik helemaal niets in beeld behalve het icoontje.

Spoiler

<game>.xml

 

<hotspots>

            <hotspot stationName="$l10n_station_Barley" appearsOnPDA="true" imageName="SELLING_POINT" baseColor="0.0000 0.0000 1.0000 1" showName="true" hidable="true" linkNode="1|2" category="CATEGORY_TRIGGERS"/>

</hotspots>

 

modDesc.xml

 

<l10n>

            <text name="station_Barley">

            <en>Barley warehouse</en>

            <nl>Gerst pakhuis</nl>

            <de>Gerstenlager</de>

            <fr>Entrepôt d'orge</fr>

            <it>Magazzino orzo</it>

            <es>Almacén de cebada</es>

            <pt>Armazém de cevada</pt>

            <pl>Magazyn jęczmienia</pl>

            <cz>Sklad ječmene</cz>

            <hu>Árpa raktár</hu>

            <ro>Depozit de orz</ro>

            <ru>Склад ячменя</ru>

            <tr>Arpa deposu</tr>

            <kr>보리 창고</kr>

            <jp>大麦倉庫</jp>

            <cs>大麦仓库</cs>

            <ct>大麥倉庫</ct>

            </text>

</l10n>

 

De tweede methode is met fullName en l10n_nl.xml

Dan zie ik het icoontje, ook zie ik de tekstblok met de foutmelding “missing station_Barley in l10n_nl.xml

 

Spoiler

<game>.xml

 

<hotspots>

            <hotspot fullName="$l10n_station_Barley" appearsOnPDA="true" imageName="SELLING_POINT" baseColor="0.0000 0.0000 1.0000 1" showName="true" hidable="true" linkNode="1|2" category="CATEGORY_TRIGGERS"/>

</hotspots>

 

l10n_nl.xml

 

<l10n>

            <text name="station_Barley" text="Gerst pakhuis"/>

</l10n>

 

Wat mis ik in de programmering?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha,ha, voorlopig geen mapbuilding voor mij.

Eerst maar eens een goeie mod maken (zonder foutmeldingen, want die zie ik genoeg).

Het zit hem nu nog in de details om de kleine foutjes eruit te halen.

 

Ik heb meerdere placeble silos's met elk hun eigen product input.

Bij elk van de silo's (aparte i3D's) wil ik  de benaming hebben staan van het product bij de hotspot in de map

Als ik de tekst achter bijv. stationName zet dan is dit een vaste naam.

 

Dus als deze in het Nederlands is ziet iedereen deze tekst.

Wat ik wil is dat de benaming in de taal van de setting op de map zichtbaar is.

 

Dus als iemand de Engelse taal heeft geselecteerd, dan staat er bij het icoon op de map bijv. "Barley Warehouse".

In het het Nederlands zou hier dan "Gerst Pakhuis" moeten staan.

In het Duits word dit dan "Gerstenlager" enz. enz. (zoals bij de vertalingen in de spoiler is te zien).

 

Idee is simpel dacht ik zo, alleen komt de helft maar uit de verf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn aparte i3D / xml bestanden met één moddesc dus ook één zip bestand.

Dus ik heb een barley.xml / oat.xml enz. en de rest van de gegevens staan in de moddesc.

 

Nu wil ik alleen nog de vertalingen erin zetten.

Mijn Japans e.d. is niet zo goed, dus daar zullen wel spelfouten in zitten 😀

Daar maak ik me niet zo druk om.

 

Zou het wel leuk vinden om de vertalingen in beeld te krijgen.

Als dit niet mogelijk is dan moet ik het maar bij de Engels vertaling laten, dat kunnen de meeste wel lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.