Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Savegame FS22 start niet

Aanbevolen Bericht

• Master Moderator
9 uur geleden, JPHofste schreef:

Ik heb het probleem gevonden. 

Mijn antivirusprogramma (Avast) veroorzaakte het probleem en zorgde ervoor dat het bestand terrain.heightmap.PNG in de savegame staat.

Deactiveer het antivirusprogramma en start een nieuwe game. Sla deze vervolgens op. Je zult nu zien dat de terrain.heightmap.PNG in de savegame staat.
Om een opgeslagen bestand te "repareren" moet je het png-bestand terrain.heightmap vervangen dat ontbreekt in de savegame. Houd er rekening mee dat dit mogelijk niet werkt als je de kaart te veel hebt gewijzigd in je opgeslagen game maar je kunt het volgende proberen.
1. Controleer of het bestand Terrain.heightmap.png ontbreekt Document->My games->Farming simulator 22->Savegame (Old Save) 
2. Deactiveer het antivirusprogramma

3. Maak een nieuw spel op dezelfde kaart en sla deze op.

4. Ga naar Document->Mijn games->Farming simulator 22->Savegames(New Save) Kopieer de terrain.heightmap vanaf daar

4. Plak in het "oude" opgeslagen bestand dat u wilt opslaan.

Thanks NL-MOD-20 en de rest voor de reacties. 

AV afzetten is niet iets wat je graag doet, voeg het spel toe aan de veilige lijst 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 months later...
  • Antwoorden 22
  • Created
  • Laatste antwoord

een vriend heeft ook dit probleem. ik heb de savegame en de vorige backup na gekeken en bleek dat er twee bestanden niet worden opgeslagen

playerPosition.xml

terrain.heightmap.png

deze twee worden niet in de nieuwe savegame opgeslagen, weet iemand een oplossing

4 minuten geleden, driverx03 schreef:

een vriend heeft ook dit probleem. ik heb de savegame en de vorige backup na gekeken en bleek dat er twee bestanden niet worden opgeslagen

playerPosition.xml

terrain.heightmap.png

deze twee worden niet in de nieuwe savegame opgeslagen, weet iemand een oplossing

Antivirus programma is niet aanwezig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik zelf ook nog heb ontdekt is dat de mods Player Position Saver3rd Person en Precision Farming het opstarten van de savegame onderbreekt.

Het kan ook zijn dat het opstarten zelf op een bepaald percentage blijft staan.

De oplossing hiervoor is het vinkje bij de Player Position Saver en 3rd person uit te zetten.

De vink bij Precision Farming aan laten staan.

De savegame opstarten / opslaan / afsluiten.

Dan alle vinkjes weer aanzetten en alles werkt zoals het moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.