Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Farmland bewerken in GE

Aanbevolen Bericht

Hallo,

Van StartMapUS heb ik mijn eigen map gemaakt. Nu loop ik tegen het volgende aan. Je hebt de standaard "farmlands" van de map US. Nu heb ik in GE de Info Layer Painting Farmland aangepast.

1) Alle info channels 0 1 2 3 4 5 6 7 geselecteerd en de kleuren weg gehaald.

2) Ik selecteer Farmland 1 en kleur deze wit.

3) Voordat ik nu save, verwijder ik het bestand "infoLayer_farmland.grle" zodat bij het opslaan de meest recente (en dus mijn aangepast er in komt).

4) In "farmlands" (wordpad) heb ik alle overtallige farmlands weggehaald. Het enige wat ik nog in het bestand heb staan is: 

<map>

<farmlands densityMapFilename="$data/maps/mapUS/data/infoLayer_farmland.grle" numChannels="6" pricePerHa="60000">

<farmland id="1" priceScale="1" npcName="NPC_US_06" defaultFarmProperty="true"/>

</farmlands>

</map>

5) vervolgens laad ik een nieuwe savegame. Ga naar de optie om land te kopen en de gehele layout ziet er nog net zo uit als in de basismap behalve dat ik nu alleen farmland 1 kan kopen en beschikbaar is. (Hetgeen wat omschreven staat in het bestand "farmlands")

Mijn bedoeling is om van mijn map, één farmland1 te maken. Deze koop ik en de "gehele" map is van mij. Ik had ook al stiekem in de bestanden van "NoMansLand" gekeken hoe diegene dat heeft gedaan met de farmlands. Heb zelfs zijn 2 bestanden "farmlands" en "infoLayer_farmland.grle" gekopieerd en geplakt in mijn bestand  en het "looppad" in de XML bestanden aangepast en toch bleef mijn map in het spel de originele layout weergeven van USmap.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Ik mis iets over het hoofd maar helaas heeft het internet en Youtube mij hiermee nog niet verder geholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...
  • 5 months later...

Het is mij helaas nog steeds niet gelukt 😞 

Heb al verschillende tutorials bekeken maar ik kom er niet uit. Ik doe voor mijn idee precies wat er verteld wordt maar toch als ik de game opstart zie ik niet mijn gemaakte farmlands die ik kan kopen. Is er iemand die mij wil hebben en waarbij we misschien via FB kunnen chatten zodat het makkelijker is om foto's door te sturen of de map als zip bestand te kunnen delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb ik nu al mijn gemaakte landjes in staan.

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="no" ?>
<map>
    <farmlands densityMapFilename="$mods\FS22_StartMapUS\data\infoLayer_farmland.grle" numChannels="6" pricePerHa="10000">
        <farmland id="1"  priceScale="1"    npcName="NPC_US_06" defaultFarmProperty="true" />
        <farmland id="2"  priceScale="1"    npcName="NPC_US_02" />
        <farmland id="3"  priceScale="1"    npcName="NPC_US_10" />
        <farmland id="4"  priceScale="1"    npcName="NPC_US_07" />
        <farmland id="5"  priceScale="1"    npcName="NPC_US_01" />
        <farmland id="6"  priceScale="1"    npcName="NPC_US_12" />
        <farmland id="7"  priceScale="1"    npcName="NPC_US_08" />
    </farmlands>
</map>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.