Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Kleuren wijzigen

Eddy.D

Aanbevolen Bericht

Hallo allemaal. Ik ben al een hele tijd met FS bezig (gestart met FS2017). Ik vind het enorm leuk met Giants Editor te werken en dat lukt al aardig.

Maar ik wil wat anders en dat moet volgens mij "in game" zelf gebeuren.

Het gaat om de kleuren die de engine van FS zelf gebruikt , meer bepaald de kleuren in de PDA mappen.

iedere crop heeft in elke map zijn standaard kleur. Katoen is WIT , Suikerbiet is ROZE enz.

Wat ik wil wijzigen zijn de kleuren van , geploegd , cultiveren , enz. Het is nl zo dat het kalken en geploegd dezelfde kleur hebben cyaanblauw.

Als een veld geploegd moet worden dan wordt dit weergegeven in het  ROOD.

Simpele vraag , kan ik die kleuren wijzigen en zoja waar moet ik dan precies gaan in de FS folder.

Ik heb reeds een kleurentabel met de codes.

Ik hoor het heel graag van jullie

Fijne groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator

ik heb even zitten zoeken in de files van FS en op 1-2-3 vind ik niet direct its.  Bandenspoorkleur is aan te passen via een xml, maar voorlopig nog niets gevonden. Ik vermoed dat dit via lua zal moeten gebeuren , omdat dit ofwel in de engine gecodeerd zal zitten en/of  $data2 folder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Master Moderator
2 minuten geleden, NL-MOD-20 schreef:

Ik vind je vraag wel een goeie voor in de volgende update.

Heb zelf ook wel ideeën en tips voor ze.

Hopelijk lezen ze dit artikel, dat scheelt jou een hoop gepriegel.

Suc6, hoor graag als het gelukt is.

giants zal hier niet lezen, die kun je enkel via DM bereiken, en dan nog moeten ze je eerst toestaan om het te doen 😛

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden, fa285634 schreef:

ik heb even zitten zoeken in de files van FS en op 1-2-3 vind ik niet direct its.  Bandenspoorkleur is aan te passen via een xml, maar voorlopig nog niets gevonden. Ik vermoed dat dit via lua zal moeten gebeuren , omdat dit ofwel in de engine gecodeerd zal zitten en/of  $data2 folder

Ja daar zat ik ook aan te denken , van lua ken ik totaal niks , maar gewoon er eens doorbladeren kan geen kwaad he. Mijn game pc is momenteel off (komt goed) maar zodra ik iets heb gevonden of weet laat ik het weten. Dank voor jou reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En pc upgrade done. Ik heb het volgende ontdekt. In de fruittype.xml kan je de kleuren wijzigen bij "map color default".

Maar het is niet zo (als je de kleurentabel erbij neemt) en je neemt een code over dat die kleur dan ook overeen komt in de desbetreffende pda map.

Giants werkt met 0. (bvb 0.4587 0.4258 0.4698 1) en die vinden we niet terug in de tabel (bvb 255 255 255), maar is ook niet belangrijk , belangrijk voor mij is dat ik de kleuren kan wijzigen bij opdrachten zoals moet geploegd worden , of cultiveren of kalken. En dat is andere koek , ik vermoed dat we hiervoor in de volgende files moeten wezen zoals , mapDE.i3d.colMap.grle , mapDE.i3d.picColMap.grle en enz.

Als je deze opent in bvb Notepad ++ dan krijg je de gekste tekens. Er zouden software progjes zijn om deze grle's bestanden te kunnen openen , maar dat is (voorlopig?) chinees voor mij.

Dus ga ik hier nog op terugkomen weet ik niet , want dit is te moeilijk en dan laten we het maar zo.

Ik weet ook niet welke kleuren in FS22 gebruikt worden omdat ik nog steeds actief ben met FS19.

Mochten er zijn die hier toch verstand van hebben , shoot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.