Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Hoe kun je de seizoensgroei echt helemaal uitschakelen?

Aanbevolen Bericht

Citaat

bij mij duurt het ongeveer 2 dagen voor ik kan oogsten...afhankelijk hoeveel uur ik speel

maar zeker geen 15 dagen.

en nee ik speel het spel geen hele dagen omdat het ook moet verdienen 

Ik bedoel natuurlijk de dagen in het spel, geen echte dagen, jij hebt het hier volgens mij over je eigen dagen....

Omdat er hier niet veel uit kwam ben ik ook even op andere (engelstalige) forums gaan zoeken.
Het is me ondertussen al aardig duidelijker geworden.

Het blijkt dat de groeifasen per maand gaan, niet per dag! Als je dus bv 10 dagen per maand hebt ingesteld, dan groeit alles 10 keer zo langzaam!
Om een klein beetje snelle groei te krijgen moet je dus 1 dag per maand instellen.

Het klopt inderdaad dat je de groeisnelheid niet meer kunt instellen zoals bij alle vorige versies, je zit vast aan de in het spel ingebakken snelheid, en dat is voor elk gewas ook weer anders. Ze hebben het spel veel realistischer gemaakt. Helaas dus zonder rekening te houden met mensen die best wat 'onrealistischer' willen spelen omdat het anders best saai word, vooral in het begin.

Zoals 'tiny' al zegt, niet iedereen kan de hele dag FS zitten spelen.... Het mag best soms even wat sneller kunnen....

Volgens een lijstje duurt bv tarwe 10 maand, gerst 9 maand, koolzaad 11 maand, mais 6 maand.
Het klopt dus blijkbaar gewoon dat je soms bijna een jaar moet vooruitspoelen om te kunnen gaan oogsten.
Ik weet nu in ieder geval dat ik niets verkeerd doe, behalve dus dat ik 1 dag per maand ingesteld moet houden.

Het leek er hier op dat ik zo'n beetje de enige was die zich hier aan stoorde, maar op andere forums heb ik wel gezien dat er hele volksstammen zijn die hier mee zitten.
Ze zitten te wachten op een goede mod hiervoor, maar dat schijnt nog niet mee te vallen.
Er zijn een paar mods die de tijd gigantisch snel vooruit kunnen spoelen, die gebruiken de meesten.
Sommigen gebruiken de slaap-mogelijkheid op vooruit in de tijd te komen.

De enige mogelijkheid om de groeiperiodes echt aan te passen is het modificeren van het spel zelf!
Je kunt een bepaald xml-bestand herschrijven waarin de groeiperiodes zijn vastgelegd. Alleen kun je dan geen multiplayer ermee spelen.

Dat heb ik dus maar gedaan! (maps_growth.xml) Dit is verreweg de mooiste oplossing, en het lijkt te werken.
Al kun je volgens mij niet meer groeifasen creëren die 6 uur duren zoals in vorige versies, volgens  mij is 1 dag het kortste. Het blijft dus nog best redelijk realistisch.

Nu nog maar even niet terug naar FS19, nog even door gaan met alles uitproberen. Misschien valt er zo wel aan te wennen en wordt het nog leuk ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga van het volgende uit als je een nieuw spel begint.

Zoals Giants al aanraad: begin met 1 dag i de maand.

Als je meer velden hebt kan je deze op twee enz gaan zetten.

De groei duurt dan niet zo lang als je denkt.

Heb je tarwe wat bijv. 3 turns (dus geen dagen) duurt, dan is dit bij 1 dag per maand  3 maanden.

Bij een instelling van 2 dagen is het nog steeds 3 maanden (alleen 2x zo lang en nog steeds 3 turns).

TIP !!  Wil je het spel versnellen, maak dan gebruik van de toetsen 7 en 8 om de klok te vertragen/versnellen.

Zo ga je sneller door het spel,. Anders kan je ook gaan slapen dan is de dag ook voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites