Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

Mod plaatsen in mod map


Aanbevolen Bericht

Goedenavond. Ik wil de mod shed_pack plaatsen met GE in de modmap: Goldcrest Prodution XXL. Ik krijg de hal wel geimporteerd, maar hij blijft wit. De deuren werken wel. Waarschijnlijk omdat ik niet weet waar ik de rest van de bestanden in de mod map moet plaatsen. shedid3 en xml geen probleem, maar wat doe ik met de overige bestanden? Ik heb dit ook geprobeerd met Hot_Regal. De stellage wordt wel geplaatst en werkt ook wel, maar hij is helemaal zwart. In een map die niet gezipt is, lukt mij dit allemaal wel, maar met een gezipte mod map lukt dit niet. Wat doe ik verkeerd?

Groetjes, Tonny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Robin:

Zijn het wel ''prefabs'' die je er in wilt zetten en geen normale mods?

En gaat het om FS17 of 15?

Het gaat om normale mods. Plaatsbaar via de Editor. FS 17 De hal wordt ook gebruikt in de Bieschbos. Groene hal met drie roldeuren. Ik heb die laatst geexporteerd naar NF Marsch en dat lukte me toen wel. Deze mappen had ik uitgepakt op mijn schijf staan en niet gezipt. Nadeel daarvan is dat je geen multiplayer kunt doen. Vandaar dat ik de XXL gezipt heb laten staan in mijn modfolder.

 

3 minuten later toegevoegd
1 uur geleden zei DeBeugels:

Je hed naar alle waarschijnlijkheid de sheds  in een andere map uitgepakt en van daaruit geimporteerd , en niet in Goldcrest Prodution XXL

Ik heb de shed-pack zip map uitgepakt. In Editor importeren vanuit deze map. Voilla, de schuur staat er. In de editor is hij mooi groen, maar in het spel is hij wit. Ik mis dus de texturen of de plaatjes. Die staan in de gezipte shed-pack map in 'models - object enz'. Deze moet ik ergens in plaatsen, maar ik weet niet waar.

18 minuten later toegevoegd
19 minuten geleden zei Tonyperony:

Het gaat om normale mods. Plaatsbaar via de Editor. FS 17 De hal wordt ook gebruikt in de Bieschbos. Groene hal met drie roldeuren. Ik heb die laatst geexporteerd naar NF Marsch en dat lukte me toen wel. Deze mappen had ik uitgepakt op mijn schijf staan en niet gezipt. Nadeel daarvan is dat je geen multiplayer kunt doen. Vandaar dat ik de XXL gezipt heb laten staan in mijn modfolder.

 

3 minuten later toegevoegd

Ik heb de shed-pack zip map uitgepakt. In Editor importeren vanuit deze map. Voilla, de schuur staat er. In de editor is hij mooi groen, maar in het spel is hij wit. Ik mis dus de texturen of de plaatjes. Die staan in de gezipte shed-pack map in 'models - object enz'. Deze moet ik ergens in plaatsen, maar ik weet niet waar.

 

Deze tekst staat in de readme file.

Shed_Pack

Dutch:

Importeer de i3d in de editor.
Kopieeer de tekst van <l10n> tot </l10n> plak dit in je modDesk van je map
Plaats de animatedObjects.xml bij maps/animatedObjects.xml
Plaats de map sounds ook bij maps/sounds

Nu ben je klaar veel plezier er mee

English:

Import the i3d in the editor.
Kopieeer the text of <l10n> to </l10n> Paste this in your modDesk of your map.
Place the animatedObjects.xml by maps/animatedObjects.xml
Place the map sounds also at maps/sounds

Now you're ready have fun with it


Credits:
Dutch Agricultural Modelling
doors Niggels

doors added / script added Mike / Mike-Modding.nl
 

Tot zover snap ik het, maar wat doe ik met de overige bestanden in de zip map zoals:

Doors (map)

Shed_pack (map)

sounds (map)

animatedObjects.xml (deze snap ik)

modDesc.xml (deze snap ik)

Shed_1 (heb ik geimporteerd in mijn map01) die gooi ik dan weer in de zip map van XXL

Shed_1.i3d.shapes (waar moet deze heen?)

Shed_2 (n.v.t.)

Shed_2.i3d.shapes (n.v.t.)

Kortom, waar gaan deze bestanden heen zodat ze gelezen kunnen worden in de XXL map?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bestanden (textures)  importeer je niet, daarom is je shed wit.

Wat ik in mijn voige opmerking al zei, je moet de shed-pack niet in een andere map uitpakken, de textures moeten al in huidige map staan,

C:\Users\xyz\Documents\My Games\FarmingSimulator2017\mods\Goldcrest Prodution XXL\maps (default pad) staan en niet in c:\ xyz\shed-pack ( als voorbeeld)

Wat je nu hebt is dat je textures niet in de zip staan maar gewoon op  een andere map op je schijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei DeBeugels:

De bestanden (textures)  importeer je niet, daarom is je shed wit.

Wat ik in mijn voige opmerking al zei, je moet de shed-pack niet in een andere map uitpakken, de textures moeten al in huidige map staan,

C:\Users\xyz\Documents\My Games\FarmingSimulator2017\mods\Goldcrest Prodution XXL\maps (default pad) staan en niet in c:\ xyz\shed-pack ( als voorbeeld)

Wat je nu hebt is dat je textures niet in de zip staan maar gewoon op  een andere map op je schijf.

Dank je wel voor het antwoord.

Ik heb de schuur weggehaald en opnieuw geimporteerd vanuit een map op mijn HD uitgepakt in de modmap en de submap shed met roldeuren. Als ik de map shed_pack in de Goldcrest map stop, wordt deze gecomprimeerd omdat Goldcrest een gezipte map is. Daar wordt het niet beter van.

Ik heb nu gekeken naar het pad in de map i3d en daar staat het zoals ik het nu geimporteerd heb. Ik heb de map shed_pack uitgepakt en op de HD gezet.

De verwijzing klopt zoals je ziet.

<File fileId="1217" filename="../../Tonny/My Games/FarmingSimulator2017/mods/Shed met roldeuren/models/objects/Shed_Pack/Shed_Pack/AO/Dach_Bodenplatte_Rolltor_diffuse.dds" relativePath="true"/>

 

Maar toch blijft alles wit.

1 uur geleden zei fa285634:

simpel op te lossen,  open de i3d van de map in een teksteditor en wijzig het path :P

Je bedoelt de i3d in de XXL map? Zie mijn citaat bij 'de beugels' 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Master Moderator

nee die verwijzing klopt niet, en zippen hoeft niet :P

 

wat er moet staan is dit =

models/objects/Shed_Pack/Shed_Pack/AO/Dach_Bodenplatte_Rolltor_diffuse.dds" relativePath="true"/>

 

geoptimalizeerd is het zelf nog eenvoudiger :

 

texturen/Dach_Bodenplatte_Rolltor_diffuse.dds" relativePath="true"/>

 

 

FS verwijst relatief naar zijn bestanden, alles wat omlaag gaat ( ../ )   wordt gezocht vanuit je ingestelde modfolder

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei fa285634:

nee die verwijzing klopt niet, en zippen hoeft niet :P

 

wat er moet staan is dit =

models/objects/Shed_Pack/Shed_Pack/AO/Dach_Bodenplatte_Rolltor_diffuse.dds" relativePath="true"/>

 

geoptimalizeerd is het zelf nog eenvoudiger :

 

texturen/Dach_Bodenplatte_Rolltor_diffuse.dds" relativePath="true"/>

 

 

FS verwijst relatief naar zijn bestanden, alles wat omlaag gaat ( ../ )   wordt gezocht vanuit je ingestelde modfolder

 

Dank je wel. Het is gelukt!!! Ik moest er alleen nog de verwijzing naar de map voorzetten dus.....

Shed met roldeuren/models/objects/Shed_Pack/Shed_Pack/AO/Dach_Bodenplatte_Rolltor_diffuse.dds" relativePath="true"/>

Klaar was Kees. Ik kan weer verder. Bedankt. Ook de Beugels bedankt voor het meedenken. Weer wat geleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.