Spring naar inhoud
NLD Community

Join the NLD Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q
Breaking News: NLD Community maakt een doorstart!

GE wijzigen van material (material editing)

Aanbevolen Bericht

Beste allemaal,

Wie heeft er een oplossing voor het wijzigen van het material in GE.

Ik heb een onderdeel gekopieerd en na het plakken kan ik de naam gewoon veranderen.

Nu wil ik via material editing een wijziging aanbrengen.

Alle informatie en films al gezien op internet, maar zie hier geen oplossing voor.

De oplossing zal vast simpel zijn, maar die zie ik ff niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste DeBeugels, bedankt voor je reactie.

Van de trailer (Kogel Autoloader) ben ik de zeildoeken aan het omzetten naar een Nederlandse uitstraling.

Ik bewerk de dds bestanden met GIMP,  zodat deze voorzien zijn van Nederlandse (transport-)bedrijven.

Dit gaat prima en het ziet er goed uit en de xml files pas ik aan met Notepad++

Tot zover werkt alles zonder problemen.

Echter zijn er standaard maar 4 beschikbaar in deze mod.

Dus was mijn plan om d.m.v. het kopiëren van een bestaande zeildoek (zo'n blauw blokje) extra opties toe te voegen.

Dit is niet zo moeilijk, maar als ik het materiaal niet kan wijzigen, dan krijgen alle volgende zeildoeken het uiterlijk van de kopie.

Als ik in GE het material vakje kan veranderen in bijvoorbeeld de naam van elk transportbedrijf, gaat het wel goedkomen.

Alleen is mijn vraag hoe doe je dit.

Shared-Editing Mode is aangevinkt

Material (deze wil ik graag wijzigen)

Albedo Map (hier staan mijn dds-files met de zeildoeken)

Hoop dat dit verhaal iets meer duidelijkheid geeft.

ps. ik heb geprobeerd een afbeelding toe te voegen aan dit bericht, maar dat wil ff niet lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk dit al veel duidelijker, als ik het goed begrijp heb je de laatste zeildoek nog een paar keer gekopieerd in GE maar wil je er een aandere DDS bestand aan koppelen met een andere logo.

Dit verandere je onder Material door achter de huidige pad op de 3 "..." te klikken en dan de andere dds selecteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je verhaal is geheel duidelijk en dit heb ik uitgevoerd, alleen gebeurd er nu iets wat ik namelijk niet begrijp.

Als ik er meerdere aanmaak en ik verander het dds bestand met de 3 puntjes, dan wijzigt dit bij alle zeildoeken waarvan de naam onder Material hetzelfde is.

Waar een andere naam staat bij Material blijven deze gewoon hun gewijzigde dds behouden.

Vandaar dat ik had bedacht om de benaming onder Material te wijzigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb één zeildoek geëxporteerd naar een i3D bestand. Deze wil ik nu aanpassen in Blender 2.82. Ik heb de Giants i3D Exporter for Blender 2.8 en de Material Selector for Blender 2.8 geïnstalleerd. Deze zijn zichtbaar in Blender, maar bij files \ import zie ik niets staan om een i3D-bestand te importeren. Ik zag in Blender de wereldbol om het material te kunnen aanpassen. Wordt dus een spoedcursus Blender als ik het bestand maar kan importeren. Is er ook een addon voor het importeren van i3D-bestanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie Bart,

Die .obj had ik al eens getest, maar dat kost ff tijd om te exporteren.

Dacht dat een i3D misschien sneller zou zijn, dan maar ff een bakkie tussendoor doen.

Goeie tip van die schaal van 100 naar 1.

Vandaar dat mijn test bestand zo groot in Blender werd weer gegeven.

Ik laat wel even weten hoe het is gegaan.

Beide bedankt voor jullie ondersteuning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

By using this site, you agree to our Gebruiksvoorwaarden.